Web Analytics
HP Banner

Ads: Listen on Spotify

  • Micsorare stomac operatie

Vrei să trăieşti sănătos?


Alcoolul si fumatul: Mă abţin, deci exist!


 In calitate de autor al „ Abecedarului de nutriţie", dar şi de adevărată portavoce a medicilor care atrag atenţia asupra efectelor exceselor noastre asupra sănătăţii, prof. dr. Nicolae Hâncu este cel mai în măsură să ne îndrume părinteşte când ne-am rătăcit printre rafturile hipermarketurilor. Cu ce alimente să ne umplem frigiderele şi care sunt cele pe care ar trebui să le uităm.


Există studii ce demonstrează creşterea duratei de viaţă în cazul scăderii considerabile a numărului de calorii consumate zilnic. Până unde putem scădea astfel încât să nu ne punem sănătatea în pericol?

Prof. dr.N. Hâncu: Aportul de calorii este în mod firesc asociat cu greutatea corporală, excesul însemnând suprapondere/ obezitate, iar deficitul fiind asociat cu scăderea ponderală. Cercetătorii au demonstrat încă de acum câteva decenii că există o corelaţie semnificativă între excesul ponderal şi creşterea mortalităţii.


Pe de altă parte, deficitul ponderal se însoţeşte, de asemenea, de creşterea mortalităţii, dar într-un grad mai redus. Greutatea normală este asociată cu cea mai redusă rată a mortalităţii la toate vârstele şi la ambele sexe.

Aceste date au fost prezentate grafic sub forma unei curbe în formă de J", în care pe braţul din dreapta al literei este reprezentată creşterea mortalităţii la persoanele cu obezitate, iar pe braţul mai mic, din stânga, creşterea mortalităţii la cei cu deficit ponderal.

Intervalul dintre cele două linii este asociat cu cea mai redusă mortalitate, ceea ce corespunde greutăţii normale. în completarea răspunsului, ar trebui spus că orice aport caloric care produce creştere în greutate este însoţit pe termen lung de creşterea mortalităţii.

Cu alte cuvinte, alimentaţia sănătoasă stă la baza scăderii mortalităţii.


Chirurgia bariatrică, atunci când este adecvat indicată şi perfect efectuată din punct de vedere tehnic, a dus nu doar la o semnificativă scădere în greutate, dar şi la remisiunea diabetului zaharat, dislipidemiilor şi a hipertensiunii arteriale.


Printre obiceiurile greşite din alimentaţia românilor se regăsesc...?

Prof.dr. N. Hâncu: Din punct de vedere al compoziţiei hranei, principalele greşeli se referă la abuzul de grăsimi animale (saturate), grăsimi procesate (trans), dulciuri şi sare.

Acestea se însoţesc, de regulă, de aport caloric crescut, la care se adaugă excesele în consumul de alcool, combinate cu sedentarismul şi fumatul. Este ceea ce defineşte stilul de viaţă profund nesănătos. Fiind informaţi, trebuie să găsim resurse în fiecare zi pentru a lupta împotriva acestor factori nocivi.

O a doua mare greşeală în alimentaţia românilor este eliminarea micului dejun şi mesele târzii în noapte. Ambele favorizează apariţia obezităţii.


Se tot vorbeşte despre beneficiile consumului zilnic de bere. Ce cantitate maximă putem consuma astfel încât să nu devenim alcoolici?

Prof. dr.N. Hâncu: Nu recomandăm consumul de bere pentru beneficii ce pot fi obţinute în cadrul alimentaţiei sănătoase. în cadrul stilului de viaţă sănătos, se acceptă 1-2 sticle de bere/zi (a câte 330 ml).

Metoda magică de slăbit nu s-a inventat. Totuşi, au apărut diverse pastile “de slăbit” asociate cu riscul producerii unor grave efecte secundare. Ce părere aveţi despre aceste “topitoare de kilograme”? Care sunt contraindicaţiile absolute ale acestora?

Prof.dr.N.Hâncu: Suntem profund împotriva tabletelor de slăbit care nu sunt medicamente, ci suplimente nutritive a căror compoziţie, de cele mai multe ori, nu poate fi controlată.

Am avut multe persoane care s-au prezentat cu efecte secundare notabile după consumul acestor tablete.


Este margarina bună pentru inima sau pentru arterele noastre?

Prof.dr.N.Hâncu: Preparatele moderne de margarina se recomandă în cadrul alimentaţiei sănătoase, dar numai în cantitate foarte redusă (10-15 grame) de câteva ori pe săptămână.


Cât de periculos este consumul exagerat de sare în alimentaţie? Care este cantitatea optimă?

Prof.dr.N.Hâncu: Am menţionat deja că aportul crescut de sare face parte din alimentaţia nesănătoasă. Ca atare, trebuie evitat. Recomandăm 3-5 grame sare (clorură de sodiu) pe zi care cuprinde sarea folosită la gătit, cea găsită în produsele alimentare (pâinea românească este foarte bogată în sare).

In această situaţie este uşor de dedus că solniţa trebuie să dispară de pe masa noastră. Interdicţia aceasta vizează în special persoanele cu hipertensiune arterială, boli renale, cardiovasculare şi hepatice.


In curând nu vor mai exista decât alimente modificate genetic. Care sunt riscurile asociate consumului îndelungat al acestora?

Prof.dr.N.Hâncu: Pentru a hrăni 7 miliarde de locuitori ai planetei, producţia alimentară trebuie să apeleze şi la alimentele modificate genetic. Există o dezbatere ştiinţifică extrem de dură legată de inocuitatea acestor alimente.

Din moment ce ele se distribuie în mod legal populaţiei, înseamnă că siguranţa lor, cel puţin pe termen mediu, este garantată

Cine poate şti ce efecte pot apărea peste câteva decenii?


Au apărut tot felul de tipuri de uleiuri: de palmier, de rapiţă... este vreunul mai bun decât cel de f loarea-soarelui?

Prof.dr.N.Hâncu: Toate uleiurile sunt bune, dar atenţie! Toate au acelaşi număr de calorii: aproximativ 900 kcal/100 ml ulei. Diferenţierea o face procentul de grăsimi saturate (foarte mare la uleiul de palmier), care produce creşterea colesterolului şi favorizează ateroscleroza.

Uleiurile de floarea-soarelui şi cele de măsline sunt bogate în grăsimi mononesaturate care scad valorile colesterolului. Atenţie! Repet, din cauza conţinutului aproape identic de calorii, toate uleiurile în exces contribuie la apariţia obezităţii.


Ce părere aveţi despre chirurgia bariatrică, prin care se micşorează stomacul, poate vindeca diabetul? Este ea panaceu universal?

Prof.dr.N.Hâncu: Chirurgia bariatrică, atunci când este adecvat indicată şl perfect efectuată din punct de vedere tehnic, a dus nu doar la o semnificativă scădere în greutate, dar şi la remisiunea diabetului zaharat, dislipidemiilor şi a hipertensiunii arteriale.

Din acest motiv se mai numeşte chirurgie metabolică.

Write a review

Note: HTML is not translated!
    Bad           Good
Captcha

Micsorare stomac operatie

  • Product Code: chirurgia bariatrica
  • Availability: Se vinde numai in farmacii!
  • 0.00€


Related Products

Controalele medicale periodice

Controalele medicale periodice

Controalele medicale periodice făcute cu regularitate îţi pot salva viaţaChiar dacă, în aparenţă, nu..

0.00€

Dependenţa de internet

Dependenţa de internet

Dependenţa de internet80% din internauţi au dificultăţi majore în stabilirea de contacte umane, deve..

0.00€

HP Banner

Ads: Listen on Spotify